nedjelja, 22. kolovoza 2010.

Snaga =masa?

Ovaj je tjedan također protekao uz dominiranje pressa. Prošli sam četvrtak ubacio vwc protokol pa sam i ovaj tjedan jedan dan ostavio za to. Doduše, malo sam se zeznuo što sam izabrao četvrtak, jer mi je zaista potrebno da budem odmoran petkom. Vjerovatno ću od idućeg tjedna odrađivati protokol subotom...barem dok ne završim ETK program.

Zanimljivo je da mi se tjelesna kilaža ne povećava iako 90 % treninga posvećujem snazi. Dakle teorija snaga = masa ne drži vodu. Sa svojih 65-68 kilograma tjelesne težine uvijek mogu poslužiti kao primjer osobe koja trenira s kettlebellom i povećava svoju snagu bez povećanja mase. To je ujedno i najčešća tema mog razgovora s osobama koje žele trenirati s kettlebellom. Znate, je ne bih neke velike mišiće, samo bih malo...itd.
E sad, svojstvo da se bez mase gradi snaga ne bih pripisao isključivo kettlebellu. Kettlebell je uteg drugačijeg oblika nego je to uobičajeno, a koliko mi je poznato, oblik utega određuje način izvođenja pojedinih vježbi, pa samim tim ima i nekog utjecaja na podražaj koji mišićima pružamo, ali samo do određene mjere. Puno bitnije za odnos snaga/masa jest težina utega, broj ponavljanja i dužina odmora. Također nije nebitno radimo li do otkaza, to jest stajemo li sa brojem ponavljanja tek onda kad više ne možemo napraviti niti jedno ponavljanje do kraja.
Ako želim snagu bez mase, onda radim:
- ne više od 5 ponavljanja od jednom
- duge odmore između serija
- uvijek pazim da mogu napraviti još barem jedno ponavljanje (koje jasno, ne radim)
- radim s velikim težinama, blizu maksimalne koju mogu dignuti
- trudim se postići što veću mišićnu tenziju
- tražim što savršeniju tehniku

Nema komentara:

Objavi komentar